تربیتی...اموزشی....سرگرمی.....

كندو كاو در خانه -آب

1389/12/20 10:29
نویسنده : مامان مریم
1,089 بازدید
اشتراک گذاری

 Hearts

يخ هاي شكل دار:

از كشف اين پديده كه آب در هنگام يخ زدن شكل ظرف را به خود مي گيرد ،لذت ببريد.براي انجام اين آزمايش آب را در ظروف با شكلهاي متفاوت بگذاريد و در يخچال بگذاريد.ظرفهاي پلاستيكي و يا فنجانهاي كوچك براي اين كار مناسب مي باشند.شما مي توانيد يك روش جالب توجه براي پركردن ظرف ها اختراع كنيد.مثلا مي توانيد يك دستكش پلاستيكي را پر از آب كرده و سر آن را محكم ببنديد ، و در فريزر بگذاريد.پس از يخ زدن آن را از فريزر بيرون بياوريدوببينيد براي آن چه اتفاقي افتاده است.يا اينكه ببينيد چه اتفاقي مي افتد اگر دستمال كاغذي را خيس كرده و در ظرف بگذاريد  و ظرف را وارونه كرده در فريزر بگذاريد.

Hearts

ليز خوردن ايمن برروي يخ:

يك ظرف عميق را پر از آب كرده و در فريزر بگذاريد.هر از چند گاهي آن را بيرون آورده و تغييرات را به كودك نشان دهيد.زمانيكه سطح كناري ظرف يخ زد از كودك بخواهيد به دقت به ظرف نگاه كرده و وجود آب در وسط  ظرف را نشان دهيد. و به او خاطر نشان كنيد كه يخ اول از كنار ظرف يخ  مي زند.اين موضوع در مورد يخ زدن  بركه و يا استخر ويا... صادق مي باشد.بنابراين سر خوردن در كناره استخر نسبت به وسط آن ايمن تر مي باشد.

Hearts

كشف حركت به سمت بالاي آب:

دفعه بعد كه با كودك خود به استخر رفتيد .به كودك خود جهت درك بالا آمدن  توسط آب را بياموزيد. از كودك خود بخواهيد درآب بايستد به نحوي كه آب تا بالاي شانه هاي او را بپوشاند از او بخواهيد دستان خود را يك كم دورتر ازپاهايش قرار دهد.و آنها را به بدن نچسباند

.و چند دقيقه آنها را نگه دارد .(به خاطر قدرت حركت رو به بالا آب ، دستها تحت نيروي آب به سمت بالا حركت مي كنند
.اگر بخواهيد دستها را برگردانيد بايد مقداري نيرو صرف كنيد.)از كودك خود بخواهيد حدس بزند اگر به يك توپ بزرگ بچسبد و در آب بيفتد چه اتفاقي مي افتد.حال اگه روي آب دراز بكشد چه اتفاقي مي افتد.همين نيروي به سمت بالاست كه به ما كمك مي كند كه بر روي آب شناور شويم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

پریسا
5 آبان 91 23:38
فکر جالبی کردی.مطالبت خیلی خوبن.به وبلاگ من هم بیا.