تربیتی...اموزشی....سرگرمی.....

سرماخوردگی مكرر كودكان

1390/2/8 10:09
نویسنده : مامان مریم
2,487 بازدید
اشتراک گذاری

سرماخوردگی مكرر كودكان

خلاصه : یك فوق تخصص ایمونولوژی،آسم و آلرژی گفت كودكان در سال ممكن است ‪۱۲‬ تا ‪ ۱۳‬بار دچار علایم سرماخوردگی شوند اما مردم نباید گمان كنند كه این سرماخوردگی‌های مكرر لزوما نشانگر نقص سیستم ایمنی فرزندانشان است.
متن کل خبر : دكترسید"بهرام میرسعید قاضی" روز چهارشنبه در حاشیه همایش دوسالانه ایمونولوژی، آسم و آلرژی در گفت و گویی باخبرنگار گروه علمی ایرنا خاطرنشان كرد كه اگر كودكی عفونت‌های غیر طبیعی و مزمن داشته باشد باید از نظر سیستم ایمنی مورد بررسی قرار بگیرد اما سرماخوردگی مكرر كودكان دلیل بر ابتلای به بیماری دستگاه دفاعی بدن نیست.
دكتر قاضی گفت بیماری "نقص سیستم ایمنی اولیه" بسیار نادر است و بین یك در ‪ ۱۰‬هزار تا یك در صدهزار رخ می‌دهد.این فوق تخصص ایمونولوژی (دستگاه ایمنی بدن) گفت: بیماری‌های نقص- سیستم دفاعی بدن یا به صورت "اولیه" و نقایص ژنتیكی بروز می‌كند كه تا سنین بالا ادامه می‌یابد و یا به صورت "ثانویه" و در طول زندگی به دلایل مختلف بروز می‌كند.
وی گفت :
نقص سیستم دفاعی اولیه بدن، معمولا خود را به صورت بیماری ها از سنین اولیه نشان می‌دهند به طوری كه مثلا كودكی كه به دنیا می‌آید با مشكل ریوی رو به رو است و یا غدد لنفاوی‌اش بزرگ می‌شود، تب‌های نامشخص می‌كند و باانجام آزمایش در گلبول‌های سفید او تغییراتی دیده می‌شود و یا به دنبال واكسیناسیون مثلا به هنگام تزریق واكسن زنده "ب ث ژ" ، كودك دچار انتشار میكروب سل در بدن می‌شود.
این متخصص ایمونولوژی، آسم و آلرژی در بخش دیگری ازاین گفت و گو به "آسم" در كودكان اشاره كرد و گفت: آسم در كودكان نیز نسبت به افراد بالغ تفاوت دارد.
وی گفت در كودكان به خصوص در كودكان زیر پنج سال، آسم ‪ ۷۰‬تا ‪۸۰‬ درصد با ویروس‌های درگیركننده دستگاه تنفسی و به شكل سرماخوردگی ظاهر می‌شود.
وی افزود اگر به طور استثنا كودكی به عوامل محیطی مثل گرده درختان قارچ یا حشرات بند پا كه در خاك زندگی می‌كنند مثل مایت یاهیره و سوسك حساسیت داشته باشد می‌تواند همزمان دچار آلرژی بینی و حمله آسم بشود.
"آسم"، عدم تحمل دستگاه تنفس تحتانی (شش ها) به عوامل محیط است كه بیمار به آن آلرژی و حساسیت دارد و به شكل سرفه، خس خس و تنگی نفس ظاهر می‌شود.

taknaz.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)