تربیتی...اموزشی....سرگرمی.....

نج باور اشتباه پدرانه

1392/1/6 15:20
نویسنده : مامان مریم
2,752 بازدید
اشتراک گذاری

٥نج باور اشتباه پدرانه

 

 

۵ باور اشتباه پدرانه - آکا

 مردان جوان معمولا در مورد پدر شدن عقاید و ایده‌هایی در ذهن دارند. این ایده‌ها معمولا یا از پدر خودشان یا از جامعه به آن‌ها رسیده است که متاسفانه تمام آنها درست نیست. در واقع پدر شدن اصول و قواعد خاصی ندارد و هر مردی براساس توانایی‌ها و شرایطی که دارد می‌تواند پدر خوبی باشد. طی دوران بارداری همسر و در طول ۳ سال اول زندگی کودک، مردان مرتب تغییر می‌کنند و هویت پدر بودن به تدریج در آن‌ها شکل می‌گیرد. در این مطلب به ۵ باور اشتباه اشاره می‌کنیم که در ذهن بیشتر مردان درباره پدر بودن شکل گرفته است.
باور شماره یک: تنها نیاز‌ها و احساسات مادر قابل‌توجه است
تغییرات قابل‌توجه بدن در دوران بارداری و بعد دردهای ناشی از زایمان معمولا باعث می‌شود تمام توجه‌ها به سمت مادر جلب شود. مردان معمولا فکر می‌کنند باید به سلامت و احساسات همسرشان در دوران بارداری و زایمان اهمیت زیادی بدهند و احساسات خودشان را سرکوب کنند، اما این موضوع درست نیست. لازم است مردان نیز در رابطه با احساسات‌شان از جمله احساس اشتیاق یا ترس با همسرشان صحبت کنند. بیشتر مردان در مورد سوالاتی که دارند چیزی نمی‌گویند تا مبادا بر نگرانی و ترس همسرشان اضافه شود اما این کار صحیح نیست. زنان صحبت کردن و مبادله اطلاعات را دوست دارند و از این‌که همسرشان خود را با ‌آن‌ها نزدیک بداند، لذت می‌برند. خوب است آقایان در رابطه با این مسائل با دیگر پدران جوان صحبت کرده یا چند کتاب و مقاله بخوانند.
باور شماره دو: نوزاد تازه به دنیا آمده نیازی به پدر ندارد.
رابطه فوق‌العاده نزدیک مادر و نوزاد بعد از تولد این حس را به مرد القا می‌کند که نوزاد نیازی به او ندارد. این باور کاملا اشتباه است. پدر نقش مهمی برای فرزند دارد و بودن اوست که به کودکش احساس راحتی و امنیت‌خاطر می‌دهد. پدر باید سعی کند این ارتباط را از‌‌ همان بدو تولد با نوزاد آغاز کند. می‌تواند وظایفی مثل بادگلو گرفتن یا عوض کردن پوشک و لباس‌ها یا خواباندن نوزاد را بر عهده داشته باشد. به این ترتیب فرصت استراحت بیشتری به همسرش می‌دهد و رابطه‌اش با نوزاد قوی‌تر می‌شود.
باور شماره سه: مرد‌ها بلد نیستند از نوزادشان مراقبت کنند
این باور دروغی بزرگ است که نه تنها سبب دوری پدر از نوزاد می‌شود بلکه اضطرابی در مادر هم ایجاد می‌کند. تمام مردان و زنان به طور ذاتی می‌توانند پدر و مادر باشند و از فرزندشان نگهداری کنند. هر مردی که مدتی با نوزادش وقت بگذراند به راحتی متوجه نیازهای او شده و می‌تواند آن‌ها را برطرف کند.
باور شماره چهار: مردی که به خانواده می‌پردازد در زندگی حرفه‌ای‌اش موفق نیست!
باور اشتباهی در جامعه وجود دارد و آن اینکه مردانی که بیکارند یا در حرفه خود موفق نیستند توجه بیشتری به زن و بچه خود دارند. خوشبختانه تفکرات در حال نو شدن است و امروزه می‌دانیم مردانی که توجه بیشتری به فرزندان‌شان دارند اهداف‌شان برای موفق شدن در حرفه‌شان نیز قوی‌تر و پررنگ‌تر است و معمولا برای دست‌یابی به این اهداف بیشتر تلاش می‌کنند.
باور شماره پنج: هر مردی آینه تمام‌نمای پدرش است
برای هر مردی وقتی پدر می‌شود، پدرش هویت جدیدی پیدا می‌‌کند. این موضوع کاملا طبیعی است که هر مردی خود را به پدرش نزدیک‌ کند و در راه او قدم بردارد اما همیشه پدر الگوی دقیقی برای فرزندش نیست. در واقع پدر هر مردی تاثیری قابل‌توجه بر او دارد اما دیگر مردان به ویژه معلمان، دوستان، عمو، برادر و... نیز می‌توانند هویت او را به عنوان یک پدر شکل دهند. درواقع آنچه از هر مردی یک پدر خوب می‌سازد تصمیم‌هایی است که برای بهتر شدن وضعیت خانواده‌اش می‌گیرد. پدر شدن نقشی است که هر مردمی بر حسب توانایی‌ها و امکاناتش به تدریج آن را می‌سازد و از شرایط برای ایجاد این هویت کمک می‌گیرد.
• چگونه با این ۵ باور اشتباه مقابله کنیم؟
۱- لحظه‌ای فکر کنید که چگونه می‌توانید پدر خوبی برای فزرندتان باشید. در رابطه با احساسات و عقایدتان با همسرتان و دیگر پدران جوان صحبت کنید.
۲- از‌‌ همان ابتدای تولد وظایفی را در قبال فرزند به عهده بگیرید و حرف زدن با او را فراموش نکنید.
۳- کارتان را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بتوانید زمان بیشتری را با نوزادتان بگذرانید.
اخلاق‌های خوبی را که در پدر، معلمان، عمو یا دوستان‌تان سراغ دارید جمع کنید تا از آن‌ها در شکل‌گیری هویت پدرانه خود استفاده کنید.
منبع 

Jeune papa

 
گردآوری گروه کودک اکاایران

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

سمي
18 اردیبهشت 92 14:36
عالي بود ممنونم . ادامه بدين